Hvordan booster du rideskolens potentiale?

Som forening eller sportsklub kan det være svært at holde interessen fra brugerne ved lige. Man har måske en fast kundekreds, men det kan være svært at tiltrække nye, interessede personer.

Se her hvordan du f.eks. kan booste interessen for din rideskole eller hvordan du som sports-relateret forening kan få nye medlemmer.

Spred ordet online

Internettet har en massiv effekt når det kommer til reklame og annoncering. Mange lokale sportsklubber som eksempelvis rideskoler forventer at medlemmerne kommer til dem uden at de skal løfte en finger. Men dette kan være en langsommelig proces.

Oplever din rideskole nedgang i medlemstallene, så kan hele skolens fremtid være truet. Det er derfor en god idé at investere i annoncering inden det er for sent.

En forening kræver nemlig også en hjemmeside, måske et intranet for medlemmerne og måske en opskrivningsrubrik til nye medlemmer. Derfor kan det være givende at lancere en udførlig hjemmeside eller en profil på de sociale medier.

Har man valgt at gå den vej, bør kan man også vælge at gøre sig synlig via Google Ads. Her refereres der til de annoncer du møder, når du søger på et givent nøgleord på internettet.

Bruger du de rigtige keywords i din annonce kan det netop betyde at et potentielt, nyt foreningsmedlem støder på lige din hjemmeside.

Gør hjemmesiden attraktiv

Driver du f.eks. en rideskole på Fyn, så vil du måske opleve konkurrence på den front, og det er derfor vigtigt at din online marketing kan være på niveau med de øvrige foreningers online præsentation.

Det er ikke nok at folk klikker sig ind på din forenings hjemmeside og så springer hurtigt videre igen.

I den forbindelse kan du bruge Google Analytics til at spore visse statistikker på din hjemmeside, for at se om din taktik virker. Her kan du bl.a. se om de besøgende på din hjemmesider bliver hængende og hvor mange der egentlig skriver sig op til nyhedsbrevet eller skriver sig op til et medlemsskab.

Har du en dårligt designet hjemmeside med et forældet design, så vil mange blive skræmt væk af dette. Gør istedet hjemmesiden interessant og overskuelig, på den måde signalerer du og din forening at I vil jeres klub eller rideskole.

Hold fast i potentielle medlemmer

Hvad er din konverteringsrate?’ vil en fagperson indenfor online marketing spørge. Her er der tale om den mængde af besøgende der egentlig bliver på din hjemmeside og foretager en aktiv handling som f.eks. et køb eller en efterspørgsel.

For at den besøgende ikke blot klikker videre og istedet vælger at skrive sig op til netop din rideskole eller fodboldklub, kan det være en fordel at indtænke målgrupper.

Din rideskole har måske flest medlemmer i alderen 10-18 år, og i den forbindelse er det mindre vigtigt at nå ud til seniorer borgere. Forsøg i stedet at udforme en hjemmeside hvor udtrykket er ungdommeligt og moderne.

Tilbyder du derimod ridetimer for par, så kan det være en god idé at gøre lige netop den underside mere egnet til en ældre aldersgruppe, hvor teksten er mere sober og moden.

Giv din forening nyt liv med en online profil, på den måde sikrer du foreningslivets fremtid.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.